Internet, ulotki czy banery?

…czyli jaka reklama jest najlepsza dla mojej firmy?

Takie pytanie zadają sobie wszyscy jeszcze zanim zaczną szukać najodpowiedniejszej dla siebie firmy reklamowej. Jest wiele rodzajów reklamy, ale każda ma jeden cel: przyciągnąć klientów do firmy. W świecie reklamy już od dawna przewodzi telewizja, a ostatnio przegania ją Internet, czy można się spodziewać, że inne środki, takie, jak ulotki, plakaty, banery czy bilbordy – znikną?

Chyba jednak nieprędko, bo cały czas jeszcze pozostają najbardziej bezpośrednią formą informowania o produktach czy usługach.

Ulotki można rozdać tym, którzy są bezpośrednio zainteresowani; zawsze mogą sięgnąć do kieszeni i odczytać nasz telefon, adres, czy stronę www. Plakaty, banery itp. działają na podświadomość klienta, sprawiają, że firma, którą reklamują staje się rozpoznawalna, znajoma, a zatem bardziej godna zaufania. Reklama wspierana poligrafią pomaga też rodzić potrzeby klienta. Z drugiej strony, firma, która nie ma swojej wizytówki w wirtualnym świecie odbierana jest coraz częściej jako niewiarygodna. Internet jest najwygodniejszą formą poszukiwania informacji o firmie i idealnie wpisuje się w bezpośrednią potrzebę klienta. Przykłady? Proszę bardzo:

Dajmy na to, że mamy firmę, która zajmuje się zakładaniem i pielęgnowaniem ogrodów. Rozwieszone w odpowiednich miejscach plakaty, czy banery poinformują naszych potencjalnych klientów o tym, że istniejemy. Wiele osób, które do tej pory odkładały założenie ogrodu na inny czas pomyśli, że dobrze byłoby się tym zająć. Poznają logo i barwy naszej firmy, „opatrzą się” z nimi, ale często jest tak, że rozmowa z małżonkiem, albo przyjaciółką przy kawie skończy się na tym, że „naprawdę trzeba będzie się wziąć za ogród”. Może wejdą w Internet, żeby poczytać opinie o firmach zakładających ogrody… dobrze, żeby nasza była wśród nich. W tym momencie klient na pewno nie wpisze naszego adresu, tylko frazę w stylu „pielęgnacja ogrodów, Szczecin”. Jeżeli nasza strona www nie jest odczytywana przez wyszukiwarkę (Google), to klienta tracimy. Skontaktuje się z firmą, którą znajdzie w Internecie i która będzie miała dobrze wykonaną, estetyczną i funkcjonalną stronę internetową.

Jeżeli chcemy trafić do konkretnych odbiorców, na przykład z wybranego osiedla domków, kierujemy do nich akcję ulotkową. Ulotka dociera bezpośrednio do klienta, pozwala zachować nasze dane adresowe, doczytać informacje o naszej firmie, działa też poprzez wypunktowanie mocnych stron. Dzięki ulotce reklamowej możemy przekonać klienta, że powinien założyć ten ogród, jest zatem szansa, że do nas zadzwoni i przestanie odwlekać decyzję.

Reklama będzie najskuteczniejsza, jeżeli dotrze do konkretnych, zainteresowanych naszą ofertą odbiorców. Zanim zdecydujemy się na poligrafię (czyli wspomniane ulotki, wizytówki, katalogi, foldery, plakaty i cała reszta druków reklamowych) nasza firma powinna mieć już porządną stronę internetową, odczytywaną przez wyszukiwarki. Wtedy możemy liczyć na sukces. Plakaty zrodzą zainteresowanie naszą firmą; ulotki utwierdzą klienta w przekonaniu, że jesteśmy mu potrzebni; bezpośredniej informacji o naszej firmie dostarczy mu Internet.

Jeżeli nadal macie Państwo wątpliwości i zastanawiacie się jaką formę reklamy wybrać, skontaktujcie się z nami. Pomożemy Wam wybrać strategię, doradzimy jaka reklama będzie najlepsza i profesjonalnie ją przygotujemy. Reklama jest wizytówką firmy, musi być nie tylko widoczna, ale też estetyczna i dobrej jakości.
Firma Anamaja zapewni Państwu jakość, piękno i dobrą cenę. Zapraszamy do współpracy!

Posted inReklamaTagi: , , , ,

Czy ten post był przydatny?

Kliknij na ile gwiazdek oceniasz

Średnia: / 5 (Oceniono razy)

Dziękuję za ocenę! :)

Bądź ze mną w mediach społecznościowych

Przykro mi, że oceniasz post za nieprzydatny :(

Podpowiesz co można poprawić?

Join the Conversation

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *